Wednesday, March 26, 2014

Aku bukannya yang jiwang, petah dalam bermadah bicara atau bermain kata.

Tapi seteruk aku. Aku ada hati, ada perasaan.

Kau kene faham. Bila sekali aku kata aku sayang, memang aku akan sayang. Jangan kau pertikaikan. Jangan kau mainkan.

Jangan kata aku gila, kalau aku kata aku sanggup tunggu kau.
Jangan kata aku gila, kalau aku kata aku tak mampu lupakan kau.
Jangan kata aku gila, kalau aku kata aku takkan dengan orang lain.
Dan jangan kata aku gila, kalau aku kata aku masih sayangkan kau sampai sekarang.

"Tinggalkan aku." Ayat mudah untuk kau sebut. Ayat susah untuk aku faham dan buat. Sampai sekarang ayat ni aku biarkan tergantung tak dilayan sama sekali.

Aku tak faham. Kau sakitkan hati aku, semta-mata untuk kebaikan aku. Memang aku takkan faham. Dan aku taknak faham.

Sebolehnya aku taknak lepaskan kau. Tapi cara kau cakap, aku terpaksa. Aku pernah kata aku akan ikut semua keputusan kau kan. Walaupun sakit. Sebab aku sayang kau.

Aku cuma harap kalau kita dapat jumpa lagi lain kali, aku cuma nak cakap,

"Hi ex, aku rindu kau."