Monday, June 4, 2012

teacher's day

Assalamualaikum 

haa , aku tahu aku ni memang terlambat gila tapi tak salah kan nak post pasal hari guru ? ye aku tahu tuu sepatutnya 16 Mei yang lepas . ada aku kesah ? blog aku pun , bukan kau ? bweek *buatmuka . hahahaha :D aku bosan gila bhai then tibatiba teringat yang aku belum pernah cerita pasal hari guru lagi . okayy , 16 Mei . tu lah tarikh keramat untuk cikgucikgu kan ? dan tarikh yang menyusahkan pelajar sekolah sebab terpaksa buat persiapan time minggu-minggu peperiksaan setengah tahun . dengan bebanan subjek yang nak kene hafal dalam otak kitorang bertungkus-lumus nak buat persembahan yang terbaik untuk cikgu :) peace yaww .

kitorang Tengku Hissamudin kene handle persembahan . so , kitorang semua decide nak buat sketsa dan aku salah seorang yang kene paksa rela untuk masuk . memang mulamula time latihan aku tak ikhlas langsung -_- dahlah kene lawan cakap dengan diorang . watak aku macam lifesaver . nasib baik scene aku sekejap je . tapi punya takut macam ape je . ramai budak kelas aku masuk . then campur budakbudak kelas lain lagi . memang gempaklah . bila tengok cikgu semua happy dengan apa yang kitorang  berlakon , rasa macam berbaloi gila . ni antara gambar yang disnap-snap oleh photographer tak berbakat iaitu dania dzumira :D hahaha okayy just kidding .

suasana dalam dewan sebelum cikgucikgu datang . ramai yang hilang , diorang pergi mana ?

kami pergi bergambar ! muka adi macam bulldog lah bila buat macam tu -,- hahaha

sementara menunggu cikgucikgu bersukan untuk buang lemak kat badan

pasukan gamelan yang sentiasa bersedia nak hendak korang dengan tukulnya

orang kata muka aku sama dengan dania -,- sama ke ?

antara yang terlibat dalam sketsa . muka semua tak boleh bla -,-

kek untuk cikgu . entah sedap ke tak aku tak tahulahh

hai ! saya Aliyah Amirah . sebelah saya ni Aliaa Nabila .

antara cikgu kami . yang tepi tuu comelkan pakai baju sekolah *kenyitmata* tulahh cikgu physics aku .

ikhwan berlakon sebagai atok (dengan kepala dah  tabur bedak) and azam berlakon sebagai nenek .


ni antara time-time aku kene perang mulut dengan diorang . time ni agak tergamam sebab guyup cakap , 
''fikir sepet , orang takut dengan kau lahh ??''
fuhh , sentap siot gua .

tapi , semua tu berjalan lancar . walaupun semua spontan tapi memang berdekak gila . then , ada tayangan video dari budakbudak Tengku Abdul Rahman (biru) . awesome :) memang aku salute lah kat diorang , trylah tengok , even simple tapi sangat best .



okayy , thats all . walaupun dah-sangat-sangat-terlambat tapi aku tetap nak ucapkan terima kasih kat cikgucikgu kat Sasem sebab dah susah payah nak ajar kitorang lagilagi budak yang lambat pickup macam aku ni haa .hahaha :D jasamu akan ku kenang wahai guru . cewahh , sasterawan gitu *perasan. kbye .

No comments: