Friday, June 29, 2012

CONTEST "AWESOME BLOGGER" BY PSS SASEM

yeahh Assalamualaikum semua :) 


see see ? haa , tu adalah mutiara kata yang perlu kita semua copy and paste kat dalam blog kepada sesiapa yang nak masuk contest ni lahh kan . sebenarnya , ehemm ehemm . aku sajesaje je nak join contest ni . lagipun rasanya ni lah first time SASEM ku yang tercinta *amek baldi semua, get ready untuk muntah* buat contest cenggini . so , dengan berbekalkan angan-angan yang menggunung tinggi bak gunung api di lautan pasifik , aku pun just try and error je lahh kan . mana tahuuuu . yelahh kan , blog aku ni tak seberapa kalau nak dibandingkan dengan orang lain -,- aku sedar *lagu ombak rindu playing*. aww aww kemain feeling rasa macam nak kene hentak dengan penutup tong sampah . yeahh tapi whatever asalkan bagi aku blog aku ni dah nampak ' TERHEBAT ! TERCANTIK ! ' , pun bolehhh . 

blog pss kata , kene cipta slogan . tapi maaflah aku ni bukan pencipta ayat-ayat puitis gramatis macam "atuk" aku tu , A. Samad Said . dah lama tak nampak atuk eh ? mana atuk pergi agaknya . tapi untuk tidak memalukan beliau ewahh , aku trylah ye . padahal otak aku sekarang ni tengah kosong *turn on lagu najwa latip*. slogan nya , 

Pusat Sumber Kondusif , Murid Positif , Pembelajaran Dan Pengajaran Efektif , Sekolah Berinovasi Dan Kreatif .

okayy , nampak kan betapa bestnya ayat aku *flip hair* perah otak beb nak buat . basuh baju pun tak macam gini . haha ewahh masuk troli tolak sendiri pulak dah aku ni . next , warga-warga pss kata kene jawab soalan diorang kalau nak masuk contest ni . soalannya jeng jeng jengg !!

1. Siapakah nama pengetua Sasem ? 
- ehemm ehemm , siapa je yang tak kenal . seantero sasemian kenal dengan En Mohd Noh Bin Mohd Yussof . kelas kitorang panggil dia Mr. Moustacher . haa , kenapa ? hewhew pandailah korang fikir :) nak tengok tak dia ? ni lahh dia , pengetua yang boleh dikira sangat baik . 


2. Siapakah Yang Dipertua PIBG ?
-sebenarnya secara jujur memang aku tak tahu . atau lebih tepat , tak pernah terfikir langsung nak amik tahu . ruparupanya Yang Dipertua PIBG ialah Tn Haji Rozali Bin Jamali . good job PSS , kalau tak kerana contest ni sampai bila-bila agaknya aku tak tahu .

3. Soalan ketiga ni panjang sangat , malas bhai nak salin . hahaha :D
- jawapan skema : ''kemasukan guru-guru dan kakitangan sekolah telah menjadi tunggak dan nadi utama dalam membantu hal-hal pengurusan dan mencipta gaya dan imej sekolah yang boleh dibanggakan seperti menghasilkan logo , nama rumah (sistem SBP) , nama kelas dan sebagainya.'' ohh , patutlah nama kelas kita sungguh Islamic . ala-ala SMKA gituu .

4. Moto Sasem 
-"Guru Bestari Berintegriti , Pelajar Intelek Berinovasi" sayalah pelajar intelek :p puihh hahaha

5. Soalan masih panjang :) 
-Kebitaraan Sukan Dan Permainan : HOKI
-Kebitaraan Persatuan, Kelab Dan Unit Beruniform : KELAB INOVASI DAN REKA CIPTA
-Kebitaraan Akademik : SAINS

6. Maksud latar belakang kuning bendera ?
-''permuafakatan dan keharmonian pada warga SMS Sembrong. '' kami hidup aman dan harmoni . ehh ?

7. Guru terawal di Sasem .
- En Abdul Aziz Mohamad
-Pn Rosmawati Zainal ( sensei ! arigatou *tunduk* )
-En Hassan Ayub
-Cik Nor Mazida Yusof

8. Maksud Ikhsan Ilmu Khalifah pada lencana 
- Ihsan : sifat mahmudah yang perlu diamalkan oleh warga-warga SMS Sembrong 
- Ilmu : pengetahuan adalah tunjang hidup
- Khalifah : kepimpinan

9. Visi Sasem 
- " SEKOLAH MENENGAH SAINS SEMBRONG MENJADI SEKOLAH BERASRAMA PENUH TERUNGGUL DALAM AKADEMIK  KOKURIKULUM DAN SAHSIAH "

10. Bila Sasem mula beroperasi ?
- pada Jun 2011

yeayy , see senang je kan ? haa , penat bhai tangan gua taip . hahaha :D k that's all . bagi Sasemian yang berminat untuk menyertai contest ni boleh lahh klikdisini untuk maklumat yang lebih lanjut . akhir kata , majulahh PSS untuk sekolah . eh ? ahaha pun booleehh .

No comments: