Thursday, May 31, 2012

ngek ngok

Assalamualaikum and yello yello everyone ! *krik krik krik* apasal senyap ni ?? *krik krik krik* kfine , sekarang dah pukul 315 pagi . memang patut pun takde yang celikkan mata macam aku ni haa . nampakkan kerajinan dia ? hahaha :D sebenarnya takde reason pun aku nak 'berblogging' pagipagi buta macam gini . aku tahu , mesti korang cakap 'apa masalah lah si aliyah ni buat blog pepagi kemaingila'  ataupun 'aliyah taip pagi cenggini mata dia celik ke tak? dia kan sepet' . hambooii , kalau betul korang cakap macam gitu , korang pernah rasa kene hempuk dengan helmet antik tak? hahaha , tahu takut . maaflah kalau aku merapu dipagi hari , lihat sajalah masa sewaktu saya menulis ni . segala salah dan silap , typo dan terlepas cakap harap dimaafkanlah ye .



okehh babe , rasanya setiap orang ada crush kan ? haa , kalau yang takde tu maknanya dia dah ada life dia sendirilah agaknya . crush . sekali dengar bunyi dia rangup je macam makanan . tapi bukan untuk dimakan ye anak-anak . ada orang  kata crush tu macam someone yang boleh guide dia , yang boleh bimbing dia tak kesahlah dalam study ke apa ke . hmm , bolehlah function dia cenggitu jugaklah . tak dinafikan aku pun ada crush . aiyoo aliyahh~ haa, sudahlah . tu semua cerita lama . dulu pun aku anggap crush tu macam gitu . time darjah 6 nak upsr aku ada crush . alahh zaman tak matang . kalau ada kelas tambahan petang je mesti aku duduk tepi tingkap . konon nak amek semangat sebab rumah dia sebelah sekolah je . lepas tu tup tup UPSR aku dapat 5A . wahh , pandai anak pak salleh ni rupanya *perasan . hahaha :D sekolah menengah pulak , time form 3 pun ada crush . wahh , pastinya anda dah tahu siapa dia kan *angkatkening* . tup tup dengan tak disangka dengan muka tak percaya ala-ala baru nampak kucing kene langgar depan mata , aku dapat PMR 9A . rezeki Tuhan . 

''so, kita kene ada crush lah ni , baru boleh dapat result gempak?''

oopss , itu salah . jangan contohi saya ye anak-anak . saya ni bawak ajaran yang salah . sepatutnya kalau nak study ke apa ke semua tu kene buat semata-mata kerana Allah . bukan orang lain . tak salah ada crush tapi jangan melampau sudahlah sampai buat gitu gini segala bagai . kang dapat tangkap dengan umi hamidah naye je dengar dia karok lagi . tu belum kene balun dengan pok nan lagi . dapat freegift penalti plus sepak terajang semua complete . haa , rasakan . konklusinya , *ewahh* memiliki crush atau menyukai seseorang itu tak salah . tapi haruslah berpada-pada :D sekian kata-kata hikmah dari ustazah gorjes (abe yang cakap saya gorjes :p jahat betullah sungai ceper berbau tu ) . maaf andai kata-kata saya merapu di pagi hari  . 



No comments: