Saturday, January 28, 2012

read if you care

rasa macam kesian tengok mak dengan abah nak sekolahkan aku :'( maaflah kalau aku ni sangat menyusahkan . tak sanggup tengok abah susahpayah cari duit untuk mira sekolah situ . demi taknak susahkan abah , abah tolak je lah pergi sekolah tu . tapi , mesti abah takkan buat punyalah kan ? sampai terduduk mak abah aku bila dengar nak kena standby berapa bila kat sekolah sana . aku tahu harapan diorang memang tinggi nak tengok aku sekolah sana , tapi janganlah sampai terbeban macam gini . tak sanggup nak tengok . bila dengar abah dengan mak bincang pasal benda tu , perasan tak kita selalu lari naik bilik dulu ? sebenarnya tak sanggup nak tengok mukamuka yang sentiasa cari cara nak cari duit untuk sekolahkan kami empat orang adikberadik . yang lagi sorang tu on the way sekolah tahun depan .

yang tenga baca ni mesti tak sangka kan ? bukan aku taknak cerita dengan korang selama ni , tapi aku lebih kepada merendah diri bila tengok korang . korang mampu beli tu ni tapi aku cuma mengharapkan apa yang makcik aku bagi selama ni je . nak tahu satu fakta sedih ? aku tak pernah beli jeans . aku tak pernah beli baju baru . aku tak pernah beli phone . and banyak lagi lahh . kebanyakkanya memang makcik aku bagi sebab diorang tahu ekonomi family aku macam mana . kepada yg baca ni , aku bukan nak mintak simpati cuma aku tak tahu nak luahkan macam mana lagi ni . memang lah ada orang yang lagi teruk dari apa yg aku pernah kene tapi .. entahlah . aku cuma berharap things will get better soon .

No comments: