Tuesday, December 6, 2011

problem

ade sorang membe aku , contact aku balik . membe time kanak-kanak ribena dulu lahh . dia cerita problem dia kat aku . dia suruh aku bagi advice mcm mane nak handle pakwe dia yg mcm ulat bulu bile layan kwn-kwn dia . mehh sini aku bagi nasihat . agak berguna ye :p . before tuhh , macam mane kau bolehh kenal dgn pakwe kau nihh ? musykel aku . okehh , macam ni lahh . kau ade ckp kat aku yg dia tak makan saman bila kau tegur  dia kann ? ape kate , lepas nihh kau kasi naik sikit suare kau . jgn kuat sangat volume mcm nk pecah tingkap rumah sudah . tapi , kalau dia still buadd perangai hodoh dia tuhh , aku rase ckp pun takde guna jugak . sbb mesti kau rase mcm pokok-pokok bunga depan rumah kau je yg sanggup layan kau . aku cadangkan , kau boikot je dia . sbb kebanyakkan orang yang buadd perangai macam ni , actually dia nak cari yang baru tapi still kalis lagi . kau ? as back plan je dho .

pastuhh kau mintak aku penawar jugak kann ? haduui ! aku ni bukan tok bomoh cik kak . penawar ? senang kacang je , celah gigi je dho . amek wuduk , bentang sejadah , hadap qiblat . solat ! simple kan ? bukan aku nk sound direct tapi aku rase tak perlulahh kau nak terpekik terlolong mcm tarzan and mencurah-curah air mata keluar mcm paip bocor . kau kan dahh besar . kadang-kadang dalam hidup , tak semestinya ape yang kite nak kite boleh dapat . fikir-fikirkanlahh ye . hope problem kau cepat selesai . Aaminn :)

No comments: